Sunday, March 25, 2012

Årets första sommarpass

Idag sken solen! Redan när jag vaknade visste jag att det skulle ske idag. Klockan 12 klev jag utanför dörren, iförd tunn långärmad funktionströja och... shorts! Det var så skönt att di lurviga fick komma fram efter en lång höst och vinter. Sprang iväg mot inre ringleden, förbi Holma, mot Limhamn, mötte en massa människor i vinterkläder som tittade på mig som jag vore tokig. Vad gör det när solen skiner? Längs Ribban, tre GB-lastbilar fulla med glass körde förbi och spelade "Sommaren är kort", stannade 11 minuter vid en kiosk (glömde stänga av min splirrans nya Suunto Ambit) och köpte dricka, och så iväg igen. Totalt blev det 16,9 km på 1 h 54 min. En månad kvar till Sydkustloppet, men det känns som om två timmar är inom räckhåll!


No comments:

Post a Comment