Sunday, March 18, 2012

Skrylles stigar suger

Ja, stigarna i Skrylleskogen utanför Lund suger. Musten ur en. Följde en stig från Skryllegården idag, riktigt ojämnt underlag med mycket stenar, rötter och stubbar att se upp med. Efter ungefär en kilometer tog stigen slut när den kom fram till en liten väg, följde vägen femtio meter och där dök en ny stig upp så jag följde den till den också tog slut. Så höll det på i nästan en timme, nya stigar uppenbarade sig hela tiden och försvann lika plötsligt. Det var riktigt bra träning, jag fick hela tiden anpassa stegen till terrängen och eftersom stigen var full med hinder kunde jag inte lyfta blicken ens två sekunder. Jag vet inte hur många små kullar och backar jag sprang uppför och nerför, men efter en timme var jag tillbaka vid Skryllegården utan att ens ha märkt hur det gick till eller vilken stig jag följt. Fantastiskt härlig trötthetskänsla i kroppen och somnade som en liten bebis när jag kom hem.

Dagens inspirationsklipp blir så klart lite skön skogslöpning.


No comments:

Post a Comment