Wednesday, October 3, 2012

Bästa vätskebältet!

Jag brukar inte pusha för någon särskild produkt här på bloggen men för ett par månader sen fick jag händerna på ett av Salomons vätskebälten av modellen XR Sensibelt och jag har faktiskt inte använt något annat vätskebälte sen dess (trots att jag har flera andra). Det jag tycker särskilt mycket om är att man enkelt kan reglera hur hårt det ska sitta med kardborrband istället för ett svårreglerat spänne. Det sitter lika skönt i midjan som på höfterna. Det finns ett gummiband som håller fast flaskan även i den tuffaste terrängen och flaskan, som rymmer 6 dl, är mjuk och lätt att dricka ur medan man springer. Kan bara rekommenderas!

 Finns bland annat på Löplabbet och trekkinn. Billigast på nätet så klart!
















Dagens youtube-klipp är från Bridger Ridge Run, ett stenhårt lopp som går i Bozeman, Montana i augusti varje år. 32 km med lite knappt 5000 meter höjdskillnad (+/-). Jag väljer den här av två skäl, dels den märkliga månliknande naturen och dels den helt underbara musiken med Jerry Reed!


No comments:

Post a Comment