Thursday, August 16, 2012

Post-marathon Blues är snart över

På lördag är det dags för Midnattsloppet i Stockholm och det ska bli så skönt att faktiskt komma igång med löpningen igen. Sedan Swiss Alpine-äventyret har jag bara loggat två löprundor, en tråkig på asfalt och en härlig skogstur i Bokskogen. Läser inlägg på jogg.se om hur oroliga en del är över backarna på Söder och ler lite lätt inombords: Mmmmm, backe! Underbart! Vi har ju inte så mycket backar här i Malmö... I år satsar jag på ett nytt personligt rekord på milen och startar i 50-55 minuters-gruppen. Jag ska bara ta mig under timmen, så enkelt är det!

Annars har planeringen för vinterträningen kommit igång (löpband inställt på maxlutning och Skierg kommer att stå på programmet) och jag har tusen uppslag för vilka lopp jag skulle vilja springa nästa år. Ett klart alternativ är Fjällmaran, det ser riktigt segt och jobbigt ut på den här youtube-videon, men vilken vacker natur! Det måste ha varit en sån härlig upplevelse!


No comments:

Post a Comment