Friday, September 14, 2012

Inget Risveden för min del

En förkylning sätter stopp för mig. Förkylningen har satt sig i andningsvägarna och jag hostar konstant, så jag kommer inte ens att kunna vara med i promenaden i Risveden Terräng i morgon. Jag får hitta något annat långpass som förberedelse för Tenerife Bluetrail och har tittat på ett supertips som jag såg på en blogg. Svenska Turistföreningen har förslag på olika vandrarhem runt om i landet som ligger i anslutning till schyssta platser för löpning. Både Söderåsen och Frostavallen har fina naturområden för löpning, liksom Kullen. Priserna är klart överkomliga och direkt efter frukost är det bara att snöra på sig skorna, fylla på med vätska  i ryggan och ge sig iväg. Det kan alltså bli en riktigt fin höst för skog och stiglöpning här i Skåne!

Dagens inspiration blir tvådelad. Först en skön film från AXA Fjällmaraton och sen en med utrustningstips för fjäll och bergslöpning.



Nu ska jag följa Run Rabbit Run 100 på iRunFar. Det är ett lopp med, för ultralöpning, stora pengar i potten. Trots att det är första året loppet går har det pratats om det i över ett år over there. 160 km och nästan 7000 positiva höjdmeter är galet!

2 comments:

  1. Synd att du missade Risveden, men det går fler tåg. Har själv bott på Frostavallen, för några år sedan. Var där av andra anledningar än löpning men det blev en runda eller två ändå. Minns att det var fin natur/bokskog och bra slingor runt en sjö. Dessutom tror jag att Skåneleden går förbi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det verkar ha varit ett trevligt lopp, alla bloggar jag sett har varit positiva. Jag ska försöka lägga in det i planen för nästa år. Vi kanske ses då (om inte förr). Skulle ha varit på planeringsdag med jobbet på Frostavallen, men det blev Ystad Saltsjöbad istället, inte så illa med spa heller. Första helgen i oktober bär det av till Höör.

      Delete