Thursday, April 12, 2012

Är det här Sveriges vackraste plats för löpning?

Härom dagen snubblade jag över en blogg på nätet, kommer inte ihåg vilken det var, som skrevs av en spanjor. Han verkade ha ungefär samma intresse och motivation för löpning på stig och i berg som mig själv, men på en lite högre nivå. Han berättade om en resa han gjort med sin klubb hela vägen från Spanien upp till det kalla Norden för att springa i svenska och norska fjällen under en vecka. Han var helt begeistrad av den stora, öde, orörda och vackra naturen i fjällen och tyckte att alla spanska traillöpare borde investera i en resa till norra Europas bergstrakter.

Jag får erkänna att jag blev nyfiken på de svenska fjällen själv, jag har aldrig varit norr om Bollnäs sommartid eller sett fjäll utan snö. Kom då på att jag faktiskt inte postat några klipp från svenska fjällen trots att jag sett flera coola videor från olika lopp. För att plåstra om det såret ska jag bjuda på den absolut bästa, och bäst gjorda filmen, jag sett från fjällen. Den är gjord av en fransk klättrare (!) som verkar ha en svensk fru (?) och ett brinnande intresse för det extrema.

Titta och njut!



Har du andra favoritfilmer från fjällen? Skriv gärna ner det i kommentarerna nedan.

No comments:

Post a Comment