Sunday, May 6, 2012

Malmö Barefoot Run 2012

Årets andra mål uppfylldes i strålande solsken och tillsammans med kanske 50 andra nyfikna nötter. På plats i Pildammsparken sprang vi, efter en kort gemensam uppvärmning, längs en 1 kilometer lång nysopad grusstig. Det var varmt och skönt om fötterna eftersom det var torrt och fint i spåret och efter en kort paus efter första varvet gav jag mig ut på ett andra och till slut även ett tredje varv. Man fick en sån skön, varm och  tinglande känsla i fotsulorna av all stimulering av fotsulorna. Jag kan fortfarande känna av känslan trots att det gått ganska många timmar.

Efter loppet ledde Göran en kort "lär-känna-dina-fötter"-kurs och därefter blev det en introduktion till kettle bell för löpare. Jag hade aldrig rört en kettle bell förut och jäklar vad det känns i låren, baken, mage och rygg nu. Skulle nog ha hållit mig till det lätta, rosa flickklotet som vägde 8 kg. Såg för övrigt instruktörens 9-10 åriga dotter bolla med 12 kilo som om det var luft, det var riktigt imponerande!

Ett jättestort tack till Anders och Roger från Fotkultur, Göran från Feldengood och Martin från Projekt Barfota för ett härligt arrangemang!

Dagens inspiration bjuder Erwan Le Corre från MovNat på. Jag såg flera barfotalöpare idag som sprang med samma självförtroende och det ser så härligt och kraftfullt ut. Kolla bara hur han passerar partierna med stenar! Kanske nästa Barefoot run?


No comments:

Post a Comment