Sunday, August 18, 2013

Häckeberga runt och en musikvideo

Det finns ingen musik som passar så bra på löprundor i skogen som folk/country/bluegrass/singersongwriter-musik. Här sjunger Tamara Laurel, singersongwriter från Californien som släpper sin första EP under hösten 2013. Filmklippet kommer från en liten runda runt Häckeberga som jag gjorde idag. Romeleåsen bjöd på riktigt bra motstånd, en hel del tuffa backar faktiskt, och bara tre mil från Malmö. Det här kan bli min nya lekplats!


Det var första gången jag sprang just den här backen och det tog 3.20. Backen var ungefär 400 meter med 60-65 höjdmeter. Får se hur lång tid det tar nästa gång. Det blir ju en rätt bra måttstock och morot när jag ska försöka att lära mig att springa i lite mer teknisk terräng. Hur snabbt kan jag springa nerför? Hur lång tid tar det att springa uppför backen?

No comments:

Post a Comment